fredag 7 november 2008

THE trappa och THE kök :)

Ojoj, vad det hände saker nu :) Bråda dagar för hantverkarna som självklart ska jobba i morgon, lördag för att hinna bli färdiga. Duktiga P-O har haft fullt upp de sista dagarna, och som han sa: Alla småsaker tar väldigt lång tid.
Idag har jag sovit hela dagen eftersom jag jobbade inatt, så jag har inte varit inne och kollat vad som hänt idag. Men i går var jag inne och tog lite bilder.
Vår snygga ektrappa (tillval) i massiv ek såklart. Inte någon ekbetsad furutrappa här inte ;o)
Inte riktigt färdigt med man ser redan att det blir fint som snus :)
Äntligen kan jag komma upp på ovanvåningen utan känna skräck för att gå på stegen.

Bänkskivan i granit kom häromdagen. Massor med arbetsyta, vilket vi inte hade i gamla köket.
Verkligen pricken över i:et. Nu fattas bara handtagen, kranen, kakel, kontakter och spotlightsen, sockeldammsugaren och vitvarorna sen är köket färdigt!

2 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej!
Köket ditt ser jättefräscht ut!
Kram C

My White Cottage sa...

Såååå snyggt det blir!!! Mycket arbetsyta i ett kök är ju verkligen drömmen! Att arbetsytan dessutom är i ganit gör ju inte saken sämre! :)

Kramar från Jenny