tisdag 4 november 2008

ILVA!!!!

I går var jag på en liten shoppingtur :) Åkte först till Bolagret och kollade lite, hittade snygga barstolar som jag tror vi slår till på. Sen bar det av till Malmö och Ikea, vilket blev en besvikelse :(
Tyckte där var rörigare än vanligt, allt låg huller om buller. Och på julavdelningen var där bara massa skräp tyckte jag. Jag är en person som inte gillar att gå på rea, inte för att jag inte älskar låga priser, utan för att jag vill lätt hitta det jag vill köpa. Jag vill inte rota igenom massa högar av saker för att sen kanske inte ens hitta det jag vill ha. Lite så kände jag när jag var på Ikea i går och jag brukar vanligtvis gilla Ikea väldigt mycket.
Nåväl, jag fick med mig några saker innan jag åkte vidare till Ilva....... ILVA......
Det är en affär i min smak!!! Supersnygga möbler och saker OCH varje sak har sin plats. Har alltid varit väldigt förtjust i Ilva sen första gången jag var i varuhuset i Danmark. Men igår efter besöket på Ikea, när jag såg kontrasterna, blev jag om möjligt ännu mer förälskad ;o) Visst är det en viss prisskillnad mellan Ikea och Ilva, men Ilva vinner ändå!!
Jag gick och funderade på vilken färg vi ska ha på "accessoarerna" i vardagsrummet. Och på Ilva har de sån bra uppdelning på färgerna. Tittar jag på grönt, så har det alla kuddar, filtar, överkast, vaser, krukor etc.... som går i den gröna nyansen på samma plats. Likadan uppdelning har de när det gäller badrumsartiklar, var färg har sitt område. Me like.....
Snälla tomten ge mig ett presentkort på Ilva!
Kolla in Ilvas hemsida http://www.ilva.se/

Idag är hantverkarna tillbaks :) P-O som var här innan sommaren, är tillbaks med en annan kille. De två ska göra färdigt det som är kvar. P-O höll på med köket och den andre killen höll på med golvlisterna. Idag ska vår bänkskiva komma berättade P-O......

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha, tack för det...nu har jag kollat in Ilva OCH jag hittade MASSOR av fina saker bla en säng för 4500:- som jag bara vill ha...
kram kram Anna