måndag 24 november 2008

Kök, badrum och kontor

Jaha, då var vår första helg i huset slut och en ny jobbvecka börjar. Förutom att jag jobbade i torsdagsnatt, har jag varit ledig sen förra lördagen och när man är ledig går tiden alltid så fort. Speciellt när man gör roliga saker......

Vi fick nycklarna till huset i tisdags och sen dess har det varit full rulle :) Vi är inte färdiga med upppackningen och iordningställandet, men en bra bit på väg iaf. Tvättstugan som vi själv ska fixa inredning till är just nu kaotisk. Men det kommer bli så bra när det tillslut är färdigt.
Jag börjar visa några bilder från bottenvåningen.
Köket från hallen.
Köket från matplatsen

Vad glad jag är att vi valde två stora hoar, istället för de där vanliga med en stor och en liten ho.

Köket från tvättstugan.

Lilla badrummet.

Allt här inne är tillval. Duschen skulle egentligen varit vit, men vi valde samma dusch fast aluminiun istället.

Toalettstolen är oxå tillval, en med släta sidor så man slipper det där röret som bara samlar damm och smuts. På väggen till vänster ska vi ha en handukstork, så fort vi hittar en vi vill ha. Annars tar vi samma som vi har på toaletten på ov.

Kontoret

Här sitter jag när jag surfar!

Är så glad att få använda mina "gamla" pärlor igen. Denna är en av dem.

Här inne har vi oxå en av våra gamla soffor. Hundfavorit! Då de inte får vara i nya soffan.....än......;o)

Det kommer mer efterhand.....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Sååå fint så fint!!! Vi valde oxå en toalett utan "rör" av precis samma anledning OCH köken är ju rätt lika :) Me like a lot!!! Sketasnyggt kakel bakom toan !!! och sååå fint arbetsrum!!!! Guud vad jag gillar alla stora härliga fönster!!! Ska vi bygga nytt så ska jag nog ringa dig!!! Väntar med spänning på fler bilder!! KRAM

Anonym sa...

Karin, vad fint huset har blivit!! Jag blir såååå avundsjuk men glad för er skull! Kan bara tänka mig känslan över att det så fint hemma och så som man exakt vill ha det :)
Och när vi väl köper hus ringer jag nog dig för hjälp med inredningen, du kan ju verkligen det där! :)
Kram!

Anonym sa...

Ja du Karin, du kanske skulle starta eget med heminredning....
Verkligen jättefint!!!! Lyckliga ni. Många kramar från oss.

Anonym sa...

Hej snäckan!

Jag säger bara oj,oj,oj vad tjusigt det är, äntligen klart. Hoppas att allt känns bra nu och att ni inte saknar baracken alltför mycket. Har ni kommit helt i ordning nu. Vi hörs snart.

Många kramar / Marita

Annika sa...

Vilket fint hem ni har! Köket är ju hur läckert som helst! Hälsningar från Annika (hittade hit från Seaside Living)