onsdag 7 maj 2008

Vi har fönster att titta ut igenom!

Idag har några fönster kommit på plats. Jag är så nöjd med vårt val av fönster. I valet mellan spröjs eller inte spröjs, alltså. Många hus idag har inte spröjs och jag tycker även det är snyggt. Men just i vårt fall var valet inte speciellt svårt, för till våra ekonomibyggnader (som har gamla stallfönster i järn) tycker jag det passar bäst med spröjs i bostadshuset oxå. Och nu när 9 av 15 fönster är på plats så känns valet helt rätt!
Tyvärr blir där ett råglasfönster ut mot gården, men vad ska man göra? Vill ju gärna inte att det ska gå att titta rakt in på toaletten ;o)
Köksfönster till vänster och tvättstugefönster till höger.
Några fönster ut mot gården, det fönstert i mitten är råglas,

En av vår blivande uteplatser mot väster, här ska vi ha glasdörr i mitten.
Våra äppelträd blommar nu. Underbart!!

Hej så länge!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!
Det går verkligen framåt och jag måste återigen påpeka, med min erfarenhet av att bygga hus ;)att ni bestämt måste kunna flytta in betydligt tidigare, det är ju snart klart! Fint ser det verkligen ut att bli iallafall. Hoppas att ni har det bra i boden.

Puss å kram Marita

Anonym sa...

Hej vännen! Nu tycker jag bestämt att det är dags att uppdatera bloggen med lite nytt material för något måste väl ha hänt sen den 7 maj eller de ligger på latsidán de där byggarne. Ett litet önskemål från min sida är att få en bild på er lilla barack, både in- och utvändig. Skulle det kunna vara en önskan som går att uppfylla?
Många pussar och kramar
Marita

My White Cottage sa...

Jag tycker ni gjorde helrätt som tog spröjsade fönster - de ser jättefina ut! Å så härligt med fönstrena som går hela vägen ner till golvet, det hade vi i vårt förra hus (i vardagsrummet) och det var underbart hur ljuset flödade in!

Ha en härlig vecka!
Många kramar Jenny

PS. Underbar bild på dina blommande äppleträd!