torsdag 29 maj 2008

Alla rummen syns nu

Nu har grabbarna slutat jobba här hemma. I går började de på ett nytt bygge. Men de kommer tillbaka :o)
Först ska elektrikern göra sitt och sen ska taket lösullsinsprutas, då kan fläkten sättas i gång och torkningen börjas. När lättbetongblocken kommer är de till 98% mättade med vatten, därför tar det lite tid för huset att torka. Därav den lite längre byggtiden.

Men innan killarna åkte hann de med att sätta gipsskivor på alla väggar, på ena sidan....den andra sidan kommer på när elektrikern har gjort sitt. Men nu ser vi rummen! Vi vet hur stora de blir! Kan erkänna att det har varit ett litet orosmoment för oss, tänk om rummen blir för små.... Men vi kan pusta ut nu. Lilla toaletten kunde kanske varit liiite större men för en liten toalett blir den helt okej.

Lilla toaletten
Från hallen in på kontoret
Denna bilden är tagen från köket
Och denna från vardagsrummet
Ovanvåningen. Vårt sovrum.
Och igen
Klädkammaren från vårt sovrum

Inne i klädkammaren
Allrummet
Utsikten från toaletten på ovanvåningen
Sovrum 1
Sovrum 2
Ja, nu kommer det nog inte bli så många inlägg framöver. Eftersom det inte kommer hända så mycket. Har ett inlägg till.....(för att göra dig glad Marita!) det kommer snart, men sen tar jag nog paus. Fyrbent tillökning väntas, vilket givetvis kommer ta en stor del av min tid. Jag ska vara valpledig!!

Ha en trevlig helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Shiiiiit!!! Vilket fiiiiint hus ni kommer att få!!! Jag är avundsjuk så att det svider! :)

Hoppas att ni mår bra!

Kram Annika & Minos

Anonym sa...

Jag ville bara önska er lycka till på Lör och att jag är sååå glad att allting löste sig till slut....så nu får jag säga -vad var det jag sa! ;) Kram på er. Vi vill ju naturligtvis ha första tjing på valpbesök ;)

Kraaaam
Ullis

Anonym sa...

Nu blir jag ju oerhört nyfiken på nästa inlägg förstår du väl!I huset har det verkligen hänt grejor och jag tycker precis som innan att det ser snart klart ut! Det går mindre bra för våra husplaner, håll tummarna för att vi får en tomt.

Pussar och kramar
Marita