måndag 19 maj 2008

Takpannor.....

Nu har takpannorna oxå kommit på :) F-n vad snyggt det blev!! Än är det lite finlir runt takfönsterna som inte är klara. Idag har det regnat så killarna har spikat och bankat inne på ovanvåningen. I veckan tänkte jag ta lite bilder inne både nere och på ovanvåningen, så de kommer här så småningom.
Arbetet påbörjades redan vid åtta på morgonen, denna bilden är tagen vid tio tiden.

Runt tolv såg det ut såhär
De galvade rännorna är såååå fina

Framsidan, bilden tagen idag
Baksidan, bilden är oxå tagen idag.

Hej så länge!

3 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Jag kan bara inte fatta att det går så fort framåt med bygget! Helt otroligt vad snabba de är. Och vad snyggt det blev med de svarta takpannornan och galvade rännorna! Kan tänka mig att du somnar med ett leende på läpparna när du tänker på de grejerna?! :-)
Kram från Helena och juvelen

Anonym sa...

Hej Karin!
Shit va snabba ni/de är... här går det undan, jag älskar galvade rännor (om man nu kan det;) om jag någon gång bygger hus så blir det galvade rännor, svart tak och... även vita väggar troligen... jag följer ert husbygge med viss avundsjuka från mitt lilla radhus ;)

kram kram från oss!
Sandrah Fredrik och Katano

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hello...maila mig så får du blogginbjudan!!

mamma-millan@live.se

så snyggt det blir huset!!

trevlig helg!!

<3MASSOR AV KRAMAR MILLAN<3