torsdag 23 oktober 2008

Plåtarbete är färdigt!

Igår på eftermiddagen och idag en stund på förmiddagen har plåtslagaren varit här och gjort det sista plåtarbetet. Vindskivorna har klätts med plåt, gesimsen (den där lilla hyllan på gaveln) har klätts med plåt och sen har vi även fått fyra fina fräscha stuprör.
Jag kan inte säga det tillräckligt många gånger hur nöjd jag är med vårt val, av vitt hus, vita fönster, svart tak och galvat plåt!!!
Vackert!
Syns inte på bilderna med fönsterbläcken är ju oxå galvade.




Såna här fina lövavskiljare eller vad det heter, hade vi inte innan och det visste vi inte att vi skulle få heller. Men det är kanske standard nuförtiden??

Söta Indra solar sig medans jag fotograferar!

Oftast tar jag bilder på vår väster gavel, just för att solen nästan alltid skiner där. Detta är vår öster gavel. Dörren är inte den vi ska ha, detta är bara en låne-slit-och-släng-dörr!

1 kommentar:

Karin sa...

Ser kanon ut vill jag lova, var ett tag sen jag var inne och kollade. Jag är impad över att ni lyckat välja mycket lådor till köket för det ångrar jag att jag inte gjorde när vi renoverade vårt kök. Skitsnygga tapeter i alla rum jag hittills fått se.
Följer utvecklingen med spänning
hälsn. Karin med Kinga
www.kingaridge.se