söndag 21 september 2008

Soffa!

Idag har vi köpt soffa! Och när vi ändå var där slog vi till på två sängar oxå :)
Åkte i väg för att kolla i allafall med vi hittade en som passade oss så därför slog vi till direkt eftersom jag vet att leveranser på soffor har en tendens att dra ut på tiden.
Vår gamla soffa är bara fem år och fortfarande helt okej, men ville ha en ny soffa i nya huset och tänkte ha en av de gamla sofforna i allrummet på ov.
Det jag visste var att vi skulle ha en soffa med "fasta" ryggkuddar, har haft en som har lösa ryggkuddar sån som man lägger kuddarna omlott ni vet. Jag tycker det är snyggt, men satt man i soffan sjönk kuddarna ihop och blev knöliga :( Så man fick alltid puffa till dem om det skulle se snyggt ut. No, no för mig. Jag visste oxå att jag ville ha en grovt tyg, svart eller grått. Vi ville oxå ha en hörnsoffa med divan....

Denna fastnade vi för först, superskön att sitta i. Men när vi såg prislapper på 48.000 så avstod vi. Jag köper hellre en billigare soffa och byter oftare, än att köpa en som jag "måste" ha i många år.
Vi letade vidare

Tills vi såg denna som vi båda gillade, meeen vi tyckte den blev för liten så gick vi vidare
Najs...
En sån här blev det! Fast med det tyget som ligger på dynan i mitten. Denna soffa kunde vi bygga som vi ville och det blev såååå bra....tror jag ;o)
Denna maffiga vita gillade jag oxå. För de utan djur & barn!!
Orange soffa till fyndpriset av 2000:-
Det är sådana ryggkuddar jag menar som jag inte ville ha. Superfint men inget för praktiska mig ;o)
Svängd soffa i vitblommig tyg!

Hoppas ni haft en trevlig helg. Bilder inifrån huset kommer kanske i morgon.....
Köket har kommit......lilla badrummet är nästan klart....

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh vad mer kan jag säga än att Soffan är ursnygg! Den är ruskigt lik vår, *hihi* med ett grovt mörkt grått tyg och extra djup så man får MTK plats!! *hihi*
Kram kram

Anonym sa...

Ha ha, så ni är oxå i sofftagen :D Ni är dock lite snabbare på att bestämma er än vad vi är, fniss!!
Ser fram emot fler bilder på bygget, nu måste det hända saker varje dag.
Upddaterar från helgen inom kort :D
kram på er!

Anonym sa...

Det är sååå roligt att följa er... kikar in snart igen då och hoppas få se det supernajsa köket!
Grattis till kungens BIR i helgen oxå... lika söt som alltid!
kram kram

Unknown sa...

Kanonsnygg soffa Ni har valt!!!

Jag vill också ha ny...(snyft!)

Malin Normark sa...

Hej
Fina soffor! Den stora vita gillade jag. Vilken affär var den i?
Med vänlig hälsning Malin