måndag 8 september 2008

Nu börjar det hända saker.....

Efter ett låååångt uppehåll i sommar, alldeles för långt om du frågar mig, är nu arbetarna tillbaks i huset och det har hänt en hel del. Väggarna i tvättstugan har tapetserats med vävtapet och de andra väggarna och taket i huset har spacklats och slipats och målats en gång.

I morse satte de upp plast för fönsterna och putsningen av husets utsida har börjat så smått. Vi fick oxå en levarans tidigt i morse som innehöll vår kakel och klinker. Parkettgolvet och kaminen kom i förra veckan och bara det att sakerna har kommit hit gör mig otroligt glad, för då vet jag att snart, snart kommer allt vara på plats.
Vi har fått datum för slutbesikningen och nu är det bara TVÅ månader (och en vecka) kvar, sen kan vi äntligen flytta in........Behöver jag säga att jag längtar :)

Dessa bilderna tog jag i torsdagseftermiddag. Klicka på bilderna så blir de större :)





Och dessa tog jag idag!


Golvet i badrummet på ov.





Nu kommer nog uppdateringarna här komma lite tätare. Nu när det händer lite......





2 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Åh, vad roligt att pausen i husbyggandet äntligen är över! Tänk att det bara är drygt två månader kvar tills ni ska flytta in - kan föreställa mig vilken febril aktivitet det kommer att vara tills dess. Det kommer att bli så fint, det är jag spiksäker på! Lova nu att uppdatera den här bloggen ofta så att nyfikna jag får se vad som händer :-).

Kram från Helena och Justus

My White Cottage sa...

Vad kul att du är tillbaka med nya uppdateringar! Ert hus blir verkligen superfint!!! Det är jättekul att följa allt som händer. Förstår att du längtar efter att få flytta in! :)

Stor kram från Jenny