tisdag 18 januari 2011

1 inlägg om året......

Och eftersom jag har haft ett litet projekt på gång här hemma och vill gärna visa hur snyggt det blev, så blir detta mitt inlägg för i år :))
Mitt projekt har varit målning av vårt matbord + stolar. Har varit trött på det så länge och letat efter nya stolar eller både nytt bord och stolar. Utan att ha hitta det rätta.
Saken är att jag gillar modellen på vårt möblemang, rejält men enkelt. Så tillslut bestämde jag mig för att måla det vi har! Och det är jag så nöjd med att jag gjorde. Visst, det syns ju att det inte är fabriksmålat ;) men det blev fint endå.

Före bilden :)

Och EFTER!

En fröjd för ögat eller vad tycker ni? Hela rummet blev mycket ljusare. Nu funderar jag på matta eller inte matta. En svart och vit randig plastmatta kanske......

Det var värt tre dagars jobb. Stolar är ju så tråkigt att måla.

Jag har precis blivit klar med min fotovägg som jag ska ha i hallen. Men jag fattas 1 ram :
( , så det blir till att åka till Ikea igen. Sen ska bokstäver målas svarta oxå, sen ska den sättas upp!
Kanske det blir två inlägg i år?!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har!

Supersnyggt det blev med vitmålade möbler.
Vårt projekt för våren är att måla panel + tak i köket vitt, för att slippa "bastu"känslan, och för att få lite ljusare.

Ser fram emot nästa inlägg ;)

Ha det gott!

/Kristina & Elsa

Anonym sa...

Så jättefint allting!!! :) Du e skitduktig på de där me inredning o har precis blick för de där!
Har lagt till dej som favorit, så jag kommer att kolla fler gånger..
Kram från Båstad-kusinen

Cornelia sa...

Gahh vad fint det blev!! En röd matta kanske? :)
Superduktig är du :)
Nu ska jag sätta igång med snart ;) hoppas jag,. KRAM