onsdag 12 augusti 2009

Några nya inköp

För ett tag sedan tog vi en liten shoppingtur till Båstad och Höganäs. Vi började i Båstad eller rättare sagt i Boarp och Design House Stockholms Outlet. Mer om den kan ni läsa här

I en smakfullt inredd stor byggnad hittade jag många "vill ha" saker men nöjde mig med denna mjölkkannan.

Från Stelton som såldes för halva priset.


I en annan butik som oxå låg i Boarp, som jag inte kommer ihåg namnet på, hittade jag den här fina lampan. Har länge letat efter en ljuskrona men de flesta har varit för stora eller så har där varit för mycket krusiduller på. Men nu äntligen hittade jag en som direkt föll mig i smaken!

Och när den kom på plats blev det precis så bra som jag trodde den skulle bli.

I samma butik som jag köpte lampan hade de massa Cult Design saker och till min glädje var det lite rea vissa saker. Så denna slank ner av bara farten.
Egentligen skulle vi besökt Jelly Bean oxå men jag visste inte var den butiken låg och eftersom det spöregnade och inte gärna ville lämna bilen åkte vi direkt till Höganäs och Ittala Outlet.
När vi band räntorna på våra lån fick vi en ljuskopp i inflyttningspresent av banken. Först trodde jag det var nån ful reklamsak och blev glatt överraskad när det var en sak jag gillade. Men att bara ha 1 kändes lite lite och därför köpte jag två till på outleten. De finns numera på vår kamin.
En svart skål från Marimekko letade sig oxå ner i kundkorgen, tyvärr fanns den bara till ordinarie pris.
Men jag hittade en rosa/lime färgad som fanns till 2:a sorterings pris.
Den vita skålen har jag fått av några arbetskamrater och den i glas är ärvegods från min morfar som gick bort tidigare i år.
Efter att ha levt med att ha toarullen på golvet sen vi flyttade in, köpte jag en hållare från Zack sist jag besökte Miljögården i Lund. Nu fattas bara en handdukstork men eftersom vi aldrig duschar här nere längre kommer det nog att dröja.
Nu inför sommaren bytte jag färg på toaletten. Det blev lila istället för cerise.
I ett tidigare inlägg skrev jag om shoppingutbudet här i Borgeby. Och kolla in här vad som kommer att finnas i metropolen 2011 :) Me like a lot......

Inga kommentarer: