måndag 22 december 2008

Master bedroom :)

Visst låter det mycket roligare än typ, "det stora sovrummet" eller "de vuxnas sovrum"??? Tycker jag iaf!!
Jag har åkt på en sån dunder förkylning så lagom innan jul :( Är hemma från jobb, men har tänkte att gå och jobba julafton som planerat. Tyvärr har man ingen lust att göra något alls, men trots att jag just nu plöjer igenom "Gilmore Girls" boxarna som jag lånat av en arbetskamrat, blir det lite enformigt att bara ligga på soffan hela tiden.
Så jag tog mig i kragen och fotograferade lite :o) Som sagt blir det bilder på sovrummet, men jag har även tagit bilder på utsidan på huset.....såklart lyssnar jag på mina läsare här på bloggen ;o) så de bilderna kommer senare idag.
Bilden tagen från allrummet, med de finaste accecoarerna man kan tänka sig i sängen!
Bilden tagen från klädkammaren.
De enda gardinerna jag kommer ha (tror jag) finns i sovrummet.
Mina fina ljuskulor, guldkrukan med en vit orchide och guldvasen med vitaträstrå i, passar så otroligt bra in til resten av rummet. Tapeten är ju oxå lite guldskimmrande.
Bild tagen från fönsterhörnan.
Det enda nya jag köpt till sovrummet förutom sängen, är gardinerna och krukorna. Allt de andra hade vi i gamla huset. Saros har övergett oss på denna bilden ;o)
Ett försök att fånga fina tapeten på bild. Men det blir inte riktigt bra :(
Nästa rum jag tänker visa blir nog mitt pysselrum. Där hänger detta mästerverket :o)

2 kommentarer:

Mammansomaldrigblirstor sa...

Såå fint ni har fått det hemma. Önskar God Jul och Gott Nytt År i nya hemmet. Ser fram emot fler bilder från ert vackra hem.
Karin och Kinga
www.kingaridge.se

Anonym sa...

Vi säger som Karin och Kinga...verkligen smakfullt och snyggt. Särskilt de två bruna sakerna i sängen....
Många kramar och God Jul och Gott Nytt År från oss. Anna, Maja och Hedda