torsdag 15 januari 2009

Mitt pysselrum!

Nu var det ett tag sen jag uppdaterade med bilder. Tiden bara springer iväg :) Hoppas ni alla fått en riktigt bra start på året!
Rummet jag tagit bilder på idag är mitt pysselrum. Jag har sedan några år, från och till ägnat mig åt scrapbooking. I vårt gamla hus hade jag ingenstans att ta vägen när jag skulle scrappa, så då blev det att jag höll till på köksbordet och var tvungen att plocka upp och ner sakerna varje gång. Samma sak var det om jag höll på att sy, upp och ner med symaskinen. Nu har jag äntligen fått mitt rum, mitt alldeles precis lagom stora pysselrum.
Glöm inte att bilderna är klickbara!
Bordet var samma bord vi hade som köksbord i stugan. Stolarna hör till, fast det har fått ny klädsel.
Köpte ett billigt tyg på Ikea och använde sen häftpistol och vips får man en helt ny stol. Är faktiskt riktigt nöjd.

Bokhyllan är furubokhyllan Åbo, från Ikea. Som efter fyra målningar blev vit och fin! Här har jag en del av pysselsakerna plus lite inspirationstidningar.

Årets julkort såg ut så här!
Rummet från andra hållet. Indras championatdiplom hänger på väggen (som jag visade för två inlägg sedan) och varje gång jag går förbi det, får jag fortfarande ett stort leende på läpparna.
Tänkte jag skulle visa en del av mina alster :o) Ena albumet kallar jag......
Vägen till championatet! Här har jag scrappat om de flesta utställningar vi varit på.
Det var här det började! Hässleholm 05 fick Indra sitt första cert och sen var man fast.
Här slutade det! Vilken lycka det var!!
I mitt andra album har jag scrappat om lite allt möjligt. Mest om Indra, men även lite annat som t ex. mina syskonbarn.
Mimmsan! Blir 14 år till sommaren. Tyvärr tyckte hon att tre hundar var lite väl mycket för hennes smak, och vill inte vara inne längre :( Men hon har det bra, äter och vistas en del i uterummet när hon inte jagar möss ;o)



När jag scrappar brukar jag lyssna på ljudbok. Just nu är det denna jag lyssnar på.

Inga kommentarer: